mandag 29. oktober 2012

I gang med praksis!

Veien mot praksis har vært fulle av spørsmål og undringer, dette gjelder nok ikke bare for min del. Heldigvis har jeg fått svar på det meste, gjennom facebookgruppen vår og ved å snakke med universitetet. Nesten som jeg synes at jeg har plaget dem med mail og telefoner, men svar må man vel ha (?)
Da var uken kommet og dagen er her. Jeg kommer til avtalt tid og sted. Det blir ingen observasjoner i dag siden min veileder ikke har undervisning i den klassen jeg skal følge i dag. Men vi har samtaler og gjør avtaler for videre arbeid. I morgen starter observasjonene og jeg gleder meg! Mandagene får bli en sånn "arbeide med det som må og veiledningsdag"
Dalland boka om Metoder og oppgaveskriving viser til gode observasjonstips. Se kapittel 10! ;)
"Gullpermen" er oppe og går, den blir stadig fullere av ark. Regner med at etter praksis er over er den stappfull. Den blir virkelig god å ta vare på!
Har allerede fått mange gode "lærertips" fra veileder så gleder meg til å komme i gang.
Lykke til med praksis!

1 kommentar:

  1. Så fint at du holder liv i bloggen din og blogginga vår (på PPU). Spennende å lese om dine forventninger og det første møtet med praksis-skolen. Gleder meg til mer om hvordan "tipsene" funket.

    SvarSlett